Hoi An (de Oude Wijk)

30 maart 2018 - Hoi An, Vietnam

De dag begon met het zoeken naar de e-reader van Clazien. Het apparaat was nergens te vinden. Bed verschoven, koffers binnenste buiten gekeerd en alles wat maar even open kon geopend. Uiteindelijk bleek hij in haar kussensloop te zitten. De hele nacht op geslapen dus. Vandaag de Oude Wijk van Hoi An in een zeer relaxt tempo bewandeld. Eerst een combi-toegangsticket gekocht voor 120.00 Dong. Hiermee konden 5 “bezienswaardigheden” bezocht worden. Het gaat dan om musea, tempels, huizen e.d. Het drukt de kosten aanzienlijk (al gauw een paar dubbeltjes : ) ) als je zo’n combikaart koopt i.p.v. voor elke losse attractie een kaartje te kopen. We hebben er 4 bezocht waaronder de Japanse overdekte brug (in 1593 door Japanse handelaren gebouwd om verbinding te maken met de Chinese wijk) en een tunnelbuishuis(alle vertrekken achter elkaar) waar nog in geleefd werd. Verder over de markt gelopen en diverse winkeltjes bezocht op zoek naar t-shirts, sandalen, een zonnebril en een soort jurk. Alles gekocht. Dat afdingen is dan toch eigenlijk best wel een ding. Het hoort erbij maar toch ….. De kerel die de slippers verkocht maakte er helemaal een potje van. Die vroeg $50 voor de 2 plankjes met twee strookjes leer (dat dan wel). Ingezet op $15 en ze daar uiteindelijk ook voor mee gekregen. Een stel uit Sri Lanka in het oor gefluisterd vooral niet te hoog in te zetten. Die slaagden ook in hun missie. Bij het kopen van een jurk kregen we een ijsje kado. Ook fijn. In een winkel zagen we een t-shirt met een haan erop. Paste ook nog en de verkoopster zei dat het shirt me goed stond. Mijn bod werd niet geaccepteerd. Koop ging niet door. Er werd niets van de prijs afgedaan. Dacht die haan nog wel ergens tegen te komen. Het barst daar immers van de winkeltjes met kleding. Niet dus. Uiteindelijk toch maar teruggegaan en het shirt alsnog gekocht. Is het zo bijzonder dan ? Nee niet bepaald maar wel apart. Tussen bezoekjes aan winkels en bezienswaardigheden door op een paar terrasjes wat gedronken en geluncht. Onze koopwaar gedropt in het hotel en weer de Oude Wijk ingegaan. Vandaag is het  volle maan en dus Full Moon festival. Op de Thu Bon rivier was het druk met bootjes met lampions en er werden speciale bakjes met een kaarsje er in verkocht die je in de rivier kon zetten waardoor het er allemaal nog feestelijker uit zag. Het was ontzettend druk maar wel heel gezellig. Jammer vonden we het dat de meeste lampions, die boven de straten hingen, niet brandden. We hadden de tip gekregen om bij Mrs.Ly te gaan eten. Weinig kans. Hij zat vol met Vietnamezen en er zat ook nog een rij te wachten op een vrijkomend tafeltje. Het restaurant bleek voor de hele avond al vol te zitten. Maar goed..aan restaurants geen gebrek. Er 1 aan de kade uitgezocht en daarna koffie gedronken op een terras langs 1 van de winkelstraten. Hier zijn we heel veel op de foto gegaan. Niet omdat wij daar zaten maar omdat het gebouw leuk met lampions was versierd. Om 22.00 terug in het hotel.

1. Melissa:
    30 maart 2018
    Jammer dat een foto van het t-shirt met de haan ontbreekt. Ben nu toch wel benieuwd aangezien jullie er helemaal voor terug zijn gegaan..
  2. Karin:
    30 maart 2018
    Ja Melissa, ik dacht precies hetzelfde. Vol verwachting heb ik de foto's bekeken maar helaas....
  3. José:
    30 maart 2018
    Wat doen jullie toch veel leuke dingen
    Elke keer lees ik met veel plezier het verhaal
    De foto’s maken het verhaal compleet
  4. Malk:
    31 maart 2018
    Dat shirt van die haan wil ik dus ook graag zien. Gerrit: Verander je nu ook in een natuurlijke wekker voor Clazien? Voor dag en dauw naast bed gaan staan en kukelekuuuuu gaan roepen. :)
  5. Anneke:
    4 april 2018
    Volgens mij was dit niet de eerste keer dat je iets niet kocht om het later (niet meer) tegen te komen. Toch?