Fenhuang dag 2

25 april 2019 - Fenghuang, China

Vandaag Fenhuang doorgeslenterd. Meer kunnen we het niet noemen. Kwamen we gisteren Oostenrijkers van de boot tegen, vandaag waren het de Kiwi’s die langs ons liepen terwijl we langs de rivier een kop koffie zaten te drinken. Afgesproken contact te houden. Na de koffie, zo links en rechts wat foto’s gemaakt , een onder het aardoppervlak gelegen winkelcentrum doorkruist (waar het redelijk koel was) en via de (hier) bekende stapstenen de rivier overgestoken. Nou ja, Clazien is over die stenen gelopen. Ik over de planken brug die een paar meter verder ligt. Op de 1 of andere manier vond ik het, van mezelf ook onbegrijpelijk, een beetje eng. Dit terwijl er eigenlijk niks engs aan was. Ja bij het passeren zou het mis kunnen gaan, maar dan nog. Nee dat viel me vies tegen van mezelf. Later in een door een roeier voortgedreven boot, krap 10 minuten, over de rivier gevaren. Het eindpunt van deze tocht ligt vlakbij ons hotel. Het was toen half 4 en snikheet. Op onze kamer een break gehouden en ’s-avonds ons tegoed gedaan aan een heerlijke Hot Pot in een restaurant langs de rivier.
Dat was het wel zo’n beetje. Eigenlijk te warm om iets te ondernemen. Vandaag veel extra bekijks getrokken met door bananenshirt. Het leverde, meer dan normaal, de nodig fotomomenten op.
Fenghuang is echt een hele leuke plaats. Goed om er 1 dag te vertoeven. ’S-Avonds is het, door alle verlichting van bruggen, gebouwen, varende bootjes e.d een werkelijk prachtig gezicht. Een paar jaar sjouwde ik een statief mee op vakantie zonder er gebruik van te maken. Dit jaar daarom thuis gelaten. Dat had ik niet moeten doen.
Morgen wordt een verplaatsingsdag. We gaan met de bus naar Guilin (spreek uit als Gwielin dus zonder s). De bus vertrek om 11 uur en de rit duurt zo’n 5 ½ uur.

En fffff
Bert …we sparen geen visitekaartjes maar verzamelen adressen van “vriendjes” in het buitenland. Kunnen jullie ook profijt van hebben; Malk….je mag onze hele blog, kosteloos, aan je vliendjes op je welk plesentelen; Gerrit: waarschijnlijk geen Peeking eenden, we zitten in Fenhuang; Ank: Vers gesneden : ); Ka: had je er een sigaret in moeten steken, hebben wij ook gedaan;

1. Anneke:
    25 april 2019
    Snap best dat je die stenen niet hebt gelopen. Je zou zo maar eens met camera in de hand kunnen uitglijden en lelijk kunnen vallen...
  2. A3:
    25 april 2019
    Je hoeft niet alles te durven hoor Gerrit.
  3. Bert:
    25 april 2019
    Valt me ook van je tegen Gerrit, dat je de rivier niet over de stenen over durfde.
    Wel een compliment, dat je je tegenover je gezin, familie en vrienden zo kwetsbaar op durft te stellen. Zal de komende tijd regelmatig tegen je worden gebruikt.
    Het was weer een fijn verslag met prachtige foto’s.
    Groeten vanuit ong. Bordeaux
  4. Melissa:
    25 april 2019
    Klinkt als een lekker rustig dagje! Snap dat je met bananenshirt extra bekijks trok en mensen die graag een foto wilden maken, is natuurlijk ook een prachtig shirt, erg goed uitgezocht! Goede reis naar Gwielin!
  5. Malk:
    25 april 2019
    Gellit....dat had ik niet velwacht....of moest je geld betalen om ovel de stapstenen te gaan en was de blug glatis?
  6. Judith Nederveen:
    26 april 2019
    Was het heel diep naast de steentjes? Dan snap ik het heel goed.
    Jammer van het statief maar als dit de enige gelegenheid was alsnog een goede keuze.
  7. Saskia:
    26 april 2019
    Wat een gezellig stadje, ziet er heel leuk uit! Die brug zag er anders ook behoorlijk uitdagend uit :)
  8. Karin:
    26 april 2019
    Ik snap t ook wel hoor, van die stenen. Kan me nog een vakantie herinneren waarbij je, toen je een geweldige show op locatie had gefilmd (sis, sis, sisters...) op de terugweg uitgleed op de stenen. Denk een trauma aan over gehouden.
  9. Karin:
    26 april 2019
    Enne, op de foto worden gezet zit blijkbaar in de familie. Tijs is in Italië ook het mikpunt van menig fototoestel.... Jammer dat ie vandaag zijn Feyenoord pak niet aan had.