Chengdu Panda’s en Zoo

14 april 2019 - Autonome Tibetaanse Prefectuur Dêqên, China

Na onze koffers afgegeven te hebben, om 10 uur het hotel verlaten. Met de metro naar de Chengdu Zoo. We konden er geen wijs uit welke buslijn naar de panda’s ging. Gelezen informatie over welke lijn we moesten nemen was ook niet eensluidend. Een taxi laten stoppen. Het woord panda begreep de chauffeur niet, de vertaal app snapte hij wel. Om 11 uur stonden we bij de panda kassa’s. Daar stond aangegeven dat 60+ gratis naar binnen mocht. Paspoort laten zien en ja we hoefden geen ticket te kopen. Ruim 2 uur tussen de panda’s, die hier veel bewegingsruimte en meer dan voldoende bamboe hebben, vertoefd. Na een panda lunch, bestaande uit worst en slierten, een taxi opgezocht. Een chauffeur, we dachten een snorder maar het bleek dat hij een “echte” taxi had, kwam gelijk al een op ons af. Wilde ons wel voor 60 yuan naar de Zoo brengen. Voor de heenrit moesten we 26 yuan betalen. 30 vonden we ok. Hij niet. Een andere taxichauffeur benaderd. Had geen zin in de rit naar de Zoo. De eerste kwam toen weer naar ons toe. Hij wilde toch wel voor 30 rijden. De slimmerd had ook nog een Australische weten te strikken voor 30 yuan. Had hij toch z’n 60. De teller stond bij de Zoo op 15. Hij had er een papiertje over hangen maar omdat ik voorin naast hem zat kon ik het, normaal te betalen, bedrag zien. Ik wees hem erop. Hij moest er om lachen. Ik ook wel. Ben er ingetuind. Ach die 2 euro. Omdat het nog vroeg was ook maar even een, ook hier gratis, bezoek aan de Chengdu Zoo gebracht. Geen aanrader. Bijna alle dieren zijn afgeschermd door glazen wanden. Mijn favoriet, de wasbeer, is wel in de collectie opgenomen, maar liet zich niet zien. De bezoekers, en het was heel druk, hadden er trouwens een extra attractie bij in de vorm van ons. We trokken, als enige 2 Westerlingen, veel bekijks. Buiten de Zoo stonden een paar, als feestaap verklede, figuren. Ik werd gelijk door 1 vastgepakt en tussen 2 van die clowns gezet. Wat bewegingen mee gedaan, terwijl Clazien een foto maakte. Toen ik wegliep trokken ze aan me. Ik moest betalen. (Voor de foto) Ja, gekke Henkie. Zij wilden mij bij hun act hebben. Met de metro terug naar het hotel, koffers in ontvangst genomen en met een taxi naar het vliegveld gebracht. Het inchecken verliep niet vlekkeloos. Mijn paspoortnummer kwam niet overeen met het nummer dat in de computer bij China Eastern Airlines stond. Dat moest even recht gezet worden. Hiervoor moesten we naar de, vlakbij gelegen, balie van CEA. Juiste nummer werd ingevoerd en we konden weer naar de incheckbalie. Nu mochten we de koffers op de band zetten. Clazien had trek in een big mac met friet. Bij de gele M een menu besteld. Het werd een ander menu dan gedacht of gehoopt. Geen friet en broodje hamburger maar kipkluifjes en een broodje kipburger. Het geheel smaakte wel maar was ook heel erg spicy. Lippen stonden in de brand. Nog 1 uurtje bij gate 137 zitten lezen en we konden boarden. We waren de enige 2 blanken op deze binnenlandse vlucht. Om 20.20 gingen we de lucht in en om 21.45 waren we in Shangri La. Onderweg kregen we een broodje hot dog en een flesje water. Via de slurf naar de bagageband gelopen en wat we nog nooit eerder meegemaakt hebben … alle bagage lag al op de band die ook niet meer draaide. Met een taxi naar het hotel. Een 2e gast stapte ook nog in. Onderweg kregen we een beetje eng gevoel toen de chauffeur plotseling van de doorgaande weg af ging en een onverhard, hele erg bobbelig, zandpad, op reed naar ??? Een collega heeft een keer meegemaakt dat ze, op een soortgelijk wijze, weliswaar in Afrika, beroofd werd van alles. Nou het viel mee. Hij wilde kennelijk een stuk afsnijden. Een half uur na de landing waren we in ons hotel. Het is hier een stuk kouder. We gingen weg met 23 gr en in Shangri La is het 5 gr.

Zonnig 25 gr.

1. Saskia:
    14 april 2019
    Wauw, wat een schitterende foto's van de panda's.

Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen. Ligt deze plaats op hoogte ivm de koude temperatuur?
  2. Malk:
    14 april 2019
    Een mooie en elg gevalieelde dag. Die panda's zien el schattig uit. En jullie zijn daal ook een bezienswaaldigheid...blijkbaal geen 'nolmale' leis die jullie maken...andels zie je wel meel westellingen..
  3. Melissa:
    14 april 2019
    Mooie foto’s van de panda’s! Jammer dat de wasbeer zich niet liet zien, maar toch ook mooie foto van bord :) Veel plezier in Shangri La! Tibetaanse klooster vonden wij daar heel mooi! Tibetaanse party geen aanrader, soort komedie maar alles in het Chinees..
  4. Sandra:
    14 april 2019
    Wauw wat een gave foto's van de panda's. Jullie reis ziet er echt geweldig uit. Geniet er nog lekker van. Groetjes Sandra
  5. Anneke:
    15 april 2019
    Leuke foto's van de panda's. Wel ff zweetbandjes in de taxi denk, maar fijn veilig in hotel weer. Goed om te horen dat jullie je zo vermaken!! Xx
  6. José:
    15 april 2019
    Mooie foto's van de panda's. een paspoortnummer verkeerd ach daar hebben jullie als wereldreizigers geen stress van toch.
    Geniet lekker verder en straks in Nederland kan de Mac zonder spicy gerechten ook weer
  7. Nico en Anita:
    15 april 2019
    Wow wat een mooie foto's van de panda,s!
    Oeh dat zal billen knijpen geweest zijn in de taxi :(
    Gelukkig dat jullie veilig zijn aangekomen!!
  8. Bert:
    15 april 2019
    Prachtige foto's van de panda's
    Zijn de panda's daar doller op elkaar dan de
    twee panda's in een Nederlandse dierentuin ?
    Blijf genieten.