Yangshuo

29 april 2019 - Yangshuo, China

Vandaag een slow start gemaakt. Na het ontbijt zijn we naar het centrum van Yangshuo gelopen. We kwamen daarbij langs de plek waar we gisteren aan wal zijn gegaan. In tegenstelling tot gisteren was het daar nu een oase van rust. De eerste kraamhouders begonnen hun kraam in te richten. De route van de aanlegsteigers richting centrum loopt, zo’n 400 meter, langs kraampjes waar heel veel dezelfde spullen worden verkocht. Elke kraamhouder wil je iets verkopen. Nu nog niet dus.
We hebben getwijfeld of we fietsen zouden huren. Dat had bij het hotel gekund maar ook in de stad zijn heel veel mogelijkheden. Regenkans voor vandaag was 100%. We hebben besloten het niet te doen. Op de fiets heb je wel mooi de gelegenheid om een aantal bezienswaardigheden, die een paar km buiten het centrum liggen, op eenvoudige wijze te bereiken en bekijken. Het was benauwd, klam. Door de straat waar het allemaal gebeurd, West Street e.o., gelopen. Ook hier nog rustig. Winkeltjes met, ook hier, veel van hetzelfde en veel eetgelegenheden. Ergens koffie gedronken en toen het begon te regenen ons in een restaurant tegoed gedaan aan noodles en spring rolls :) (soort Vietnamese loempia die we in Vietnam bijna dagelijks aten en daar ook veel smakelijker waren). Tot de conclusie gekomen dat er vanmorgen bij mij in het coördineren van mijn dagoutfit, iets niet goed is gegaan. Voor het eerst van m’n leven ben ik op pad gegaan met 2 verschillende schoenen aan. Als excuus wil ik aanvoeren dat ze op elkaar lijken…maar toch. Om 14.00 besloten terug te gaan naar het hotel. We hadden geen zin meer om iets te ondernemen. De kraamhouders waren nu bezig met het opruimen van hun goederen. De stroom boottoeristen was namelijk net gepasseerd. Vwb. het weer bleek de beslissing om terug te keren ook niet verkeerd. Net in het hotel aangekomen barste de hemel open. Dat gebeurde nog een aantal keren en in de avond, we hadden nog overwogen om naar de stad te lopen om daar iets te eten, was het helemaal prijs…met bakken kwam het naar beneden.
De conclusie van vandaag is: Yangshuo is een leuke plaats waar wij veel meer uit hadden kunnen halen.

Morgen naar huis. We vliegen eerst, in het begin van de avond van Guilin naar Beijing en rond middernacht vertrekt ons vliegtuig vanaf Beijing naar Schiphol.
Als we thuis zijn zullen we onze reisdag en “evaluatie” op onze blog zetten.

Gerrit: je bedoelt waarschijnlijk mijn neus.
Leuk Henk en Janke dat jullie een reactie plaatsen op onze blog. We gaan Meinou en Rick verder ook zeker volgen.

1. A3:
    29 april 2019
    Goede vlucht terug voor morgen.
  2. Bert:
    29 april 2019
    Leuke foto’s van een gezellig uitziende stad. Dat met die schoenen is echt niemand opgevallen.
    Goede reis naar huis.
  3. Anneke:
    Hahaha. Die schoenen!! Hilarisch
  4. Karin:
    29 april 2019
    We vinden je allemaal wel een beetje dom opa
  5. Henk en Janke (ouders Meinou):
    Goede reis terug, Gerrit en Clazien! Superleuk om jullie blog te lezen👍
  6. Saskia:
    29 april 2019
    Wat was het weer leuk om jullie te volgen en jullie mooie verhalen te lezen. Een goede terugreis gewenst!
  7. Nico en Anita:
    29 april 2019
    Was weer leuk om jullie te volgen!Goeie reis terug!
  8. José:
    29 april 2019
    Dank jullie wel voor de mooie verhalen
    Een goede terug vlucht en welkom thuis
  9. Melissa:
    29 april 2019
    Jammer van de regen.. hopelijk morgenochtend nog wat verbetering. Geniet van jullie laatste dag en alvast een hele goede reis naar huis!
  10. Jolanda Zegers:
    30 april 2019
    Aan alles komt een eind, maar zoals we hebben kunnen lezen, is het een geslaagde reis geweest. Geniet nog even. Fijne terugreis🛬
  11. Tonny & Kees Kelder:
    30 april 2019
    We hebben genoten van de mooie reisverhalen en de prachtige foto's!
    Mooie indruk van China!
    Tja, die schoenen...daar hebben wij nog wel wat tips voor..
    Goede reis terug...stap in het goede vliegtuig want die willen ook nog weleens op elkaar lijken!