Lijiang (old town of oude stad)

17 april 2019 - Lijiang, China

Een dagje Lijiang stond vandaag op het programma, nou ja om precies te zijn, de oude stad van Lijiang. Lijiang was vroeger een stopplaats voor karavanen naar Tibet en terug. In de jaren 1200 werd er door ene Khan een legerpost gehuisvest en kreeg het de huidige naam. De oude stad is eigenlijk een herbouwde oude stad. In 1996 werd de echte oude namelijk door een aardbeving, nagenoeg geheel, verwoest. Lijiang trekt veel toeristen en dat kunnen we begrijpen. De oude stad is gewoon erg gezellig. Leuke straatjes en veel vrolijkheid. Vanaf het hotel was het zo’n 2 km lopen. Eerst zijn we Lion Hill, waarop een Pagode staat, op gelopen. Vanaf hier heb je een goed uitzicht op de oude stad. Vanaf hier een complex van de familie Mu, een familie die de stad bestuurde tussen 1254 en 1723, bezocht. Ook dit is na 1996 helemaal herbouwd. Eigenlijk liepen we dus in een vrij nieuwe, oude stad. Thee/koffie met Lijiang cake op, op een plein meegedanst(Clazien) met een dansgroep, vreemd goedje met oranje versiering op (was zoet en lekker), bij Starbucks (met KFC, Mac D, Pizzahut naast elkaar) iets gedronken en daarna weer naar het hotel waar we, 6 ½ uur later, om 17 uur waren. Op de kamer lag op het nachtkastje, een geschreven briefje. Erg lief, althans zo ziet het er uit. We laten het nog vertalen.
Echt een leuke stad.
Morgen wordt het een verplaatsingsdag. We vliegen morgen naar Chonqqing. Daarna stappen we op een cruiseschip dat met ons 2 volle dagen over de Yangtze rivier gaat varen. Als het goed is meren we zondag 21 april aan in Yichang. Als het goed is …want het peil in de rivier staat laag, erg laag. We zouden in Chonqqing aan boord gaan maar daar mag het cruiseschip niet vandaan vertrekken, zo heeft de maatschappij aan onze reisadviseuse Judith laten weten. De cruisemaatschappij verzorgt het vervoer naar een plaats verderop ( 2 ½ uur met de bus). Van deze trip zullen we, na afloop, 1 verslag voor de blog maken.

22 gr. Zon en bewolkt.

Nog dit …
Idd Annek … Wally’s kat, was ons nog niet opgevallen; Eric ..idd 20 gepasseerd maar daar is toch echt weinig van te merken. Ik ben trouwens tot de ontdekking gekomen dat het pad een pad is dat uitsluitend genomen wordt om af te dalen. De route omhoog wordt verderop, en is gemakkelijker, genomen. Malk:  klimmen vind ik, nolmaal gesploken, niet echt velvelend en …splintje ach vool 50 cent, nee joh … en geen close-up :)

1. Melissa:
    17 april 2019
    Mooie foto’s van de stad! Goedje met oranje laagje hebben wij ook gegeten, ook geen idee wat het was, maar smaakte idd wel goed. Heel veel plezier op de cruise en groetjes aan Herbert als hij er is!!
  2. Bert:
    17 april 2019
    Prachtige foto's van de stad. De foto met de stad en de bergen is geweldig. De stad straalt inderdaad gezelligheid uit en de foto's met de prachtige mensen met kleurrijke kleding mogen straks niet in het album ontbreken.
    Ben je daar nu aan het hamsteren Gerrit of heb je kiespijn. Een prima verplaatsing en mooie boottocht !
  3. José:
    17 april 2019
    Wat beleven jullie toch veel. En ook nog een riviercruise de komende dagen. Top
    De foto’s zijn mooi en grappig. Het gaat je goed af Clazien die Chinese dansen.
  4. Malk:
    17 april 2019
    Veel pleziel op de cluise!
  5. Anneke:
    17 april 2019
    Haha. Suffie dat er een ander pad voor de weg terug was! Leuke plaatjes van de stad. Lieve mensen in het hotel ook zo te horen. Jammer dat de cruise vanaf een andere plek zal beginnen. Wel goed geregeld.
  6. Judith Nederveen:
    18 april 2019
    Ziet er goed uit! Mooie stad.