Li-Jiang river cruise

28 april 2019 - Yangshuo, China

Om half 9 stapten we in het busje van het hotel. De trip naar Yangshuo werd begeleid door een gids. Bij een ander hotel werden ook nog 2 toeristen opgepikt zodat we uiteindelijk met z’n 12-en (incl.chauffeur en gids) op weg gingen naar de pier waar ons cruise schip lag. 1 uur later waren we bij de pier. We waren, ook hier, niet de enigen. Veel boten laten klaar om uit te varen richting Yangshuo.
Met de koffers door de security en we konden aan boord. Wij waren de enige 2 die een enkeltje hadden geboekt. De rest ging, na een kort bezoek het stadje, met een bus terug richting Guilin.
Om precies 10 uur vertrok de boot en ruim 3 uur later meerden we aan in Yangshuo. Onderweg tussen een mooi Karst landschap, 83 km. over de Li-Jiang rivier, gevaren. Tot de lunch, om 12 uur, op het bovendek gestaan. Op het biljet van 20 yuan staat een bepaalde plek van de rivier weergegeven.
De gids, die onderweg wat uitleg gaf, gaf aan waar dat was. Geprobeerd dat vast te leggen.  Het was bewolkt maar met 23 graden, een lekkere temperatuur. De gids heeft voor ons het hotel gebeld om eventueel vervoer te regelen. Een taxi was niet nodig. De aanlegsteiger bleek op zo’n 10 minuten lopen van het hotel te liggen. Met maps-me (wat een uitvinding !!!) liepen we zo naar het hotel. We hebben een kamer met een ruim balkon en kijken (schuin) op wat (karst)bergen. Het hotel ligt op 1.8 km van het centrum maar is echt een aanrader. Tot 16.00 op het balkon gezeten en toen begon het onweer en regen los te barsten. In het hotel gegeten Gedurende de gehele maaltijd hebben we gesproken met de, op zijn hurken bij ons aan tafel aangeschoven, Belgische uitbater (die hier 18 jaar woont) van het restaurant in het hotel. Ons daarna teruggetrokken op onze kamer.

Bewolkt 23-27 gr.

1. Melissa:
    28 april 2019
    Super handig he, maps.me! Jullie hebben echt een prachtig uitzicht vanaf het balkon!
  2. Malk:
    28 april 2019
    Dat is een heel mooi landschap zeg.
  3. Saskia:
    28 april 2019
    Wat een prachtig landschap, bijzondere bergen!