Laatste dag IJsland

16 juni 2018 - Keflavík, IJsland

Onze laatste dag in IJsland stond in het teken van regen en voetbal. Qua weer was het zonder meer de slechtste dag. Na het ontbijt de koffers in de auto gelegd en, met de regenjacks aan, op pad gegaan voor een museumbezoek. Tales from Iceland is een museum waar uitsluitend korte video filmpjes worden vertoond. Hierin wordt IJsland belicht vanuit diverse invalshoeken. Naast een immigrant die ervaringen verteld gaan de filmpjes over IJslandse artiesten, sporters, de natuur, de vulkaanuitbarstingen e.d. Alle gasten worden persoonlijk welkom geheten door de museum”directeur”. Koffie met koek mag je zelf pakken. Een bijzonder leuk en aan te bevelen museum. We zijn hier zo’n 5 kwartier geweest. We werden uitgenodigd om de wedstrijd IJsland – Argentinië in een zaal met groot scherm, te volgen. We wilden dit echter op een plein in het centrum doen. In de richting van het plein nog wat winkeltjes in/uit gelopen (daar was het in ieder geval droog) en potverdorrie we waren te laat op het plein om het live aanhoren van het IJslandse volkslied mee te maken. Even na de aftrap ons tussen de IJslanders begeven. Het plein ging uit z’n dak toen de gelijkmaker werd gescoord. Tijdens de rust zijn we weggegaan. Het was inmiddels 13.50 en tijd voor een hot dog. Richting auto nog even koffietent bezocht en daarna met de auto, na hem afgetankt te hebben, naar ons laatste nachtverblijf hier, het Bed en Breakfast Airport hotel, gereden. We waren daar rond 4 uur waren. In een restaurant vlakbij het hotel gegeten. Morgenochtend nog 7 km rijden en dan de auto inleveren. Ons vliegtuig gaat om 07.40 lokale tijd de lucht in. We kunnen vanaf 04.00 ontbijten. De vlucht duurt 3 uur. Om 12.40 is het de bedoeling dat we landen op Schiphol.

Gereden 51 km. Temperatuur niet boven de 6 gr en regen, regen, regen (tot 17.00 uur),

1. Anneke:
    16 juni 2018
    Hot dog gegeten bij de beroemde kraam??
    Leuk dat jullie ook nog iets mee hebben gepikt van het WK gevoel.
    Slaap lekker voor straks. xx