Guilin (Olifantenslurfeiland en meertjes)

27 april 2019 - Guilin, China

Na het ontbijt tickets voor morgen geboekt voor een enkeltje naar ons laatste verblijf in Yangshou. We gaan met de boot over de Li Jiang. Vannacht heeft het flink geonweerd en geregend. Dat gaven ze ook voor vandaag op. Regenjassen mee dus. Het was niet nodig. Met een temperatuur van 25 gr.was het heerlijk wandelen. Eerst naar de Olifantenslurfheuvel gelopen. Voor deze attractie moesten kaartjes gekocht worden. Een liefdeseiland maakt deel uit van het geheel. De 200 meter hoge heuvel, via een stenen trap, beklommen. Boven op de heuvel staat de 500 jaar oude Puxian pagode. Je kan zien dat het een oud ding is. Eenmaal beneden werden we aangesproken door een Chinees meisje die vroeg of we een verjaardagsboodschap in wilden spreken in het Chinees voor haar vriendin Lulu. Na 2 keer oefenen hadden we de zin in ons hoofd zitten. Nu weten we alleen nog het begin: Lulu. Ze liet ons het opgenomen filmpje zien. Zag er leuk uit. Vroeger werd hier met aalscholvers gevist. De aalscholvers, met ketting vast op een stok : (, zijn er nog wel. Nu alleen voor een fotomoment. De vrouw van de vogels werd boos op me omdat ik een foto van haar maakte terwijl ze met de vogels op stok stond. Ik moest daarvoor betalen, vond ze. Ik vond van niet. Dat hoefde namelijk alleen als je zelf met die stok ging staan.
Wat kussende beelden op de foto gezet en het eiland verlaten om vervolgens een ronde te maken langs het Shan Lake en het Rong Lake. In het Shan Lake staan 2 pagodes, de zon- en maanpagode. Via een tunnel onder het water kun je van de ene naar de andere lopen. Hebben we niet gedaan. Wat hebben we dan verder gedaan ? Nou niet veel. Wat foto’s gemaakt, koffie gedronken, thee gedronken op een terrasje bij een brug die echt helemaal van glas is en vervolgens naar onze kamer gegaan om 16 uur. Al met al 11 km aan de tippel geweest en daar 5 ½ uur over gedaan.
’S-Avonds hebben we nog een stukje langs het Shan Lake gelopen en hebben we ons nog een keer in het Food Street gebeuren gestort.

En ffff
Ka…plaspauze was, met name, voor de dames van het gezelschap…voor jou natuurlijk een niet te bevatten tijd (sm); zei al eerder …Tsjechië : (; Bert..andere bus; diepte rivier is ons niet bekend Jose/Ju maar niet diep.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lia Bruins:
    Wat een
    Leuk om te lezen en zien. Goede thuiswedstrijd vast en dan snel nieuwe schoenen kopen zeker ....
  2. Judith Nederveen:
    27 april 2019
    Laatste stop. Jullie lopen wel veel hoor.
  3. Karin:
    27 april 2019
    Ja joh, zag toch pas later Tsjechië... Stond bij ander verhaal.
  4. Bert:
    27 april 2019
    Goed zo Gerrit weer je harde zakelijke kant getoond. De vrouw met de aalscholvers mag blij zijn dat je de foto van haar maakt en deze deelt. Prachtige foto’s vooral van de koppeltjes. Blijf genieten. Groeten vanuit Bilbao
  5. Sandra:
    28 april 2019
    Wat een geweldige reis veel mooie foto's en leuke ervaringen het is heerlijk om te lezen ga er elke keer speciaal voor zitten met een bakkie 😊 geniet er nog even heerlijk van🤩😘 groetjes Sandra