Chengdu (Wenshu Monastery/Tianfu square/Peoples Parc)

13 april 2019 - Chengdu, China

Vandaag dus een dagje Chengdu gedaan. Om half 11 de metro (ingang bij hotel) ingestapt.
Eerst naar Wenshu Monastery gegaan. Dit is een wijk met, natuurlijk, tempels, verkoopstalletjes, restaurants en opgeknapte huizen. Veel kramen en winkels met sieraden. De 1e kraamverkoper wilde dat ik met hem op de foto ging. Hij probeerde een armband aan me te slijten en wilde ook graag dat ik een foto van hem maakte. Foto gemaakt. Armband niet gekocht. In een soort theepaviljoen, 2 verschillende soorten thee op. We kochten de thee, kregen kopjes en op een andere plek moest je een thermoskan warm water halen. Om de sfeer te vergroten een zakje doppinda’s gekocht. Die worden hier veel bij de thee gegeten. Deze pinda’s hadden een hele lichte pinda smaak en waren erg zoet. Aparte smaak dus.
Hierna met de metro naar het Tainfu square gegaan. Tegenover het plein staat een groot beeld van Mao. Op het plein staan 2 gewapende militairen op wacht. Politieagenten lopen er ook. Als er 1 wordt afgelost, wordt dat gedaan door in groepsverband marcherende mannen en vrouwen. De nieuwe neemt de plaats over van zijn collega die vervolgens met de marcherende groep verder gaat. Clazien werd benaderd door een toekomstig reisadviseuse die graag een gesprek wilde aangaan. De studente kreeg aan het einde de tip mee niet te vlug Engels te praten omdat er anders, door een toerist, geen touw aan vast te knopen is.
Onder het plein bevindt zich een super modern winkelcentrum. Bij C&A een T-shirt gekocht. Vanaf het plein naar Peoples Parc gelopen. Hier is het een bijzonder gezellige boel. Er is een liefdesmarkt (mannen en vrouwen bieden zich middels advertenties aan als huwelijkspartner), er wordt gedanst en gezongen en je kunt er van alles eten en drinken. Een stukje meegedanst. Geprobeerd dit (korte) spektakel op de site te zetten.
Daarna met de metro naar het hotel gegaan waar we rond half 5 waren.
Het was weer een prachtige dag.
Morgenavond vliegen we naar onze volgende bestemming. Overdag willen we een bezoek brengen aan de panda’s.

Zonnig/bewolkt. 22 gr.

1. Bert:
    13 april 2019
    Ziet er gezellig uit met prima weer voor een stadstrip.
    Morgen een goede vlucht.
  2. Malk:
    13 april 2019
    Niet pel ongeluk zo'n man of vlouw meegenomen als huwelijkspaltnel? Misschien leuk vool op het plankje.
    Apalt dat ze zich daal zo op stlaat aanbieden. Een app lijkt plaktischel.
    Gloetjes aan de panda's!
  3. Nico en Anita:
    13 april 2019
    Leuke verhalen /foto's elke keer!
  4. Co en Dineke:
    14 april 2019
    Ik heb vandaag weer eens al jullie verhalen gelezen ( had het een beetje druk vd week😊) maar wat is het een apart en mooi land . Geweldig mooie foto’s . Erg leuk om jouw verhalen weer te lezen Gert. Geniet lekker en een goede reis morgen weer: op naar nieuw avonduur.
  5. Anneke:
    14 april 2019
    Thee met doppinda's. Kunnen we thuis ook wel eens proberen!