Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Weer terug in Yellowstone (dag 4)

15 juni 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Grand Teton NP in de zon verlaten. We zijn vandaag teruggekeerd in Yellowstone voor een laatste stukje park en om dan zaterdag door te rijden naar Cody voor het Powwow festival. Toen we Grand Teton NP eergisteren binnen reden was van de bergen niets te zien. Nu wel fffff anders. Nog een paar keer gestopt voor een foto en bij Colter Bay VC gestopt omdat we daar een korte wandeling, de Lakeshore Trail, wilden maken. Hij werd korter dan gedacht. Bij het Jackson Lake aangekomen vonden we het niet de moeite waard om verder te gaan. Bij de General Store een kop koffie met een soort kersenflap achtig smakelijk geval gekocht en deze op een bankje, voor de Store, in de zon via de mond naar maag en darmen laten gaan. Er was druk verkeer richting Yellowstone. We kwamen daardoor in de eerste file van deze vakantie. Twee km was het stapvoets rijden naar de zuidelijke ingang van Yellowstone NP. We kregen bij de ingang weer een parkfolder en krant van een supervriendelijke loketvrouw. We zijn gestopt bij het West Thumb Geyser Basin om ons nog maar eens een keer op een stukje borrelende bodem te begeven. Houten vlonders leiden je over 1.2 km langs wat bubbelende pools. In het foldertje leek de Lakeshore Geyser, die in het Yellowstone Lake ligt, een plaatje. Dat was het in de folder natuurlijk ook. Viel tegen in het eggie. Kwam waarschijnlijk ook door de hoge waterstand van het Lake waardoor de geyser dik onder, het zeer heldere,  water lag. Even met een ranger gesproken die zei dat de bodem daar erg onrustig is. Elke dag vinden er wel een stuk of 3 kleine aardbevingen plaats. Het wachten is op een grote !!!!  Nog een paar foto’s gemaakt en naar de camper gegaan voor de middagboterham. Goed, de West Thumb lag op de route en dan wil je ‘m toch zien (zeker gelet op de folder) maar als je de andere geysers en pools in het park gezien hebt…laat deze dan maar zitten. Na nog 40 km te hebben gereden waren we, om 14.30, bij de camping van Fishing Bridge. Deze camping met 346 plaatsen voor campers en caravans was helemaal vol geboekt. Ook andere campings waren vol, zo lazen we op het bord bij de ingang van het park. In deze tijd is bespreken echt een aanrader of je moet vroeg bij een camping aankomen om een even daarvoor vrij gekomen plek te claimen. Bij het aansluiten van de stroom werden we belaagd door hordes muggen. Alsof ze op die lekkere hapjes uit Holland hadden zitten wachten. Een flink aantal heeft dit met de dood moeten bekomen. Natuurlijk slaagden sommigen er in om bloed bij ons af te tappen. Wat gedronken en naar het VC gelopen. Hier bevindt zich een hele verzameling van opgezette vogels welke in Yellowstone rond vliegen. Van de hele collectie hebben wij er maar heel weinig in het echt gezien. Nou heb ik op het gebied van het spotten van een vogel aan mijn co-piloot ook weinig. Het is wat overdreven gezegd maar die ziet een blauwe reiger gerust aan voor een zeemeeuw …bij wijze van spreken. De General Store ook nog even bezocht maar daar niets van onze gading kunnen vinden. In de camper nog even geborreld en daarna de keu weer aangestoken. Het muggenvolk is inmiddels, voor het grootste gedeelte, vertrokken. Al de plaatsjes op deze camping hebben geen stookplaats en bankje om op te zitten. De campers e.d.staan vrij dicht naast elkaar. Een bankje is ook niet nodig want iedereen zit gewoon in z’n vakantiehuisje op wielen en voor een stookplaats is gewoon geen ruimte.
Gereden : 114 km.    14 gr (maar wel met hele dag zon)