Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Laatste dag Yellowstone.

16 juni 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Uitgeslapen aan de dag begonnen want dat mag je toch wel zeggen als je om 09.30 uit bed stapt. Vandaag is het een soort rustdag. Het is erg bewolkt. Begin van de middag begint het te regenen en dat blijft het doen tot we in bed kruipen. We zijn eerst naar Lake Village, aan het Yellowstone Lake, gereden. De bergen aan de overzijde zijn nauwelijks te zien. Omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen een rondje gelopen bij de Mud Volcano en het Sulfur Caldron. Deze liggen schuin tegenover elkaar langs de weg naar Canyon Village. Nou als je over een lucht van stinkende rottende eieren kan spreken, is dat hier wel. De topper van het park. Deze plek was de minste van de borrelende bodems die we hier gezien hebben. We zijn door de Hayden Valley verder gereden naar Canyon Village waar we een broodje gegeten hebben. Deze vallei staat bekend om de hoeveelheid bisons die links en rechts van de weg lopen. Vandaag was het kennelijk ook een soort rustdag voor de bisons. Heel ver weg liepen wel een paar groepen van die meiden te grazen. De bisonstier laat de vrouwen met rust. Hij loopt in z’n eentje, en soms met een maat, wat te grazen. Zijn hormonen spelen nog niet op (en van de dames ook niet). In het najaar krijgt hij de kriebels en dan gaat ie los. Je zal in die tijd ook weinig eenzame bison mannetjes zien lopen. Omdat het prachtige beesten zijn en de verleiding te groot was toch nog zo’n einzelganger, die in de berm vlak naast de weg liep te grazen, op de foto gezet. Om 14.00 waren we weer op de camping terug. Eerst nog even langs de winkel gereden om een wasbeertje voor op het plankie te kopen. Een kleine houten bison hadden we al. Het regent en niet te zuinig ook. Dus: de hele middag in de camper. We lezen en spelen een spelletje rummikub.
Gereden : 64 km.     12 gr.

1. Mark:
    Doei Gelesteen!
  2. A3:
    17 juni 2017
    Wat is een vulkanisch gebied toch bijzonder,vooral de kleuren.
  3. Melissa:
    17 juni 2017
    Wasbeer klinkt als een goede aankoop voor op het plankje!
    Mooie foto's van de afgelopen dagen! En fijn dat jullie een paar dagen goed weer hadden! Veel plezier op het powwow festival!
  4. José:
    17 juni 2017
    Bedankt weer voor de uitgebreide informatie ...ik ben nooit te oud om te leren. Fijn dat Gerrit en Bert via what's app naar elkaar hebben kunnen zwadien
    Lekker doorgaan met mooie dingen zien en genieten
  5. Ju:
    18 juni 2017
    Mooi hoor die bison.
    Jak van de rotte eieren lucht.