Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Grand Teton dag 2

14 juni 2017 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Wat een verschil met gisteren. Een schitterende dag. De zon scheen al een beetje toen we wakker werden. Om 8.30 de camping verlaten. Op naar Grand Teton NP. Bij Moose junction de Teton Park Road opgereden.  Na 200 meter rijdt je het NP in. Onze parkpas weer laten zien, ook hier werd om een legitimatie gevraagd, en met een paar folders rijker verder gereden. Direct na de ingang bevindt zich de afslag naar de Chapel of Transconfiguration. Deze kapel is beroemd om het uitzicht dat je door het raam met het kruis in het midden, op de bergen van de Teton Range hebt. We waren een van de eersten en werden verwelkomd met een prachtig zuiver gezongen lied door een meisje met een gitaar. Was niet voor ons speciaal. Ze zat te oefenen voor een herdenkingsdienst die snel zou beginnen. Snel een foto gemaakt. Even later werden toeristen niet meer toegelaten. Het is een leuk klein houten kerkje. We zijn daarna naar een stelletje oude gebouwen (maar nog in tact) gelopen wat bekend staat als Menors Ferry. Rond 1900 had Menor met zijn broer die ook Menor heette o.a.een pontje in elkaar geknutseld waardoor mensen vrij eenvoudig naar de andere kant van de Snake river konden worden gebracht. Je moest dan ook meehelpen de pont, via een kabel, naar de andere kant te trekken. De pont ligt er nog (op het droge) en er staat ook een gebouw met een paar originele oude rijtuigen. Er is ook een winkeltje bij. Hier heb ik een opwind cowboy met paard en lasso gekocht (made in China). Ook een staafje karamel met zeezout gekocht. Hierna zijn we doorgereden naar de camping die gisterenmiddag al bijna vol was, de Signal Mountain cg.aan het Jackson Lake. Plekje gevonden en dankzij de parkpas staan we hier voor $15 (de helft van de prijs). Aanzienlijk mooier en ook “iets” goedkoper dan de RV camping in Jackson. Daarna op alle uitwijkplaatsen langs de Teton Park Road gestopt. Bij de Jenny Lake North junction zijn we even van de doorgaande weg afgegaan. De zijweg loopt naar de Jenny Lake Lodge waar we wel een kop koffie dachten te kunnen kopen. Hier kan echter alleen gedineerd worden. Doorgereden, werd 1 richtingsweg, en bij het meer hadden we graag gestopt maar de parkeerplaats stond stampie vol. Bij het Jenny Lake VC, even verderop, een broodje gekocht voor de lunch en ipv koffie hier een kop warme chocolade gedronken. Bij het startpunt van een wandeling naar het Taggart lake, de camper geparkeerd en met rugzak en lunch op weg gegaan naar het meer. De wandeling van 5 km (heen en terug) staat in het krantje als easy. Vond ik ook wel. Clazien had met deze aanduiding wat meer moeite. Goed hij liep op sommige stukken wat hellend (niet steil) omhoog maar hij was beslist niet zwaar. Op een mooie steen aan het meer onze broodjes opgegeten. Zoals we zaten deed het denken aan de kleine zeemeermin in Kopenhagen, maar dan net iets anders. De tocht terug ging wat gemakkelijker. Het was inmiddels 15.15. Toch nog een keer de 1-richtingsweg langs de lodge gereden om te kijken of de P nu ruimte bood. Nog steeds hartstikke vol. De camper even in een wat breder gedeelte van de berm geparkeerd en een paar foto’s gemaakt. Hier naar de camping gereden waar we om 16.30 waren. Wat gedronken, even naar de oevers van het meer gelopen en de keu aangestoken. We zijn wel binnen gaan zitten omdat er nogal wat lastige muggen zitten.
Al met al een prachtige dag met vanmorgen nog wat laaghangende wolken waardoor je de top van de Tetons niet kon zien maar vanmiddag waren ook die wat omhoog geklommen.
Gereden : 123km.   18 gr.

1. Saskia:
    17 juni 2017
    Mooie plaatjes van de Tetons!!
  2. Ju:
    18 juni 2017
    Prachtige foto's.
    Jouw referentie kader van easy is idd anders dan die van mama.
    Toch gok ik dat het meeviel (sorry mam).
  3. Anneke:
    19 juni 2017
    Leuk een nieuw opwind speelgoedje!