Angkor Wat Museum (o.a.)

16 april 2018 - Siem Reap, Cambodja

Vandaag een bezoek gebracht aan het Angkor National Museum. Het is de derde dag van de Nieuwjaarsviering. Het traject lopend afgelegd. Onderweg werd op allerlei plaatsen gebeden bij monniken. In het museum werd de geschiedenis van Angkor Wat e.o. in woord en film getoond. Veel beelden, meestal met missende onderdelen, van hout en (zand)steen staan tentoongesteld. Het is een mooi museum waar we, tegen alle verwachting in, bijna 2 uur in hebben rond gelopen, terwijl we eigenlijk niet veel hebben met dat oude beelden gedoe. Daarna met een Tuk Tuk naar de Pub Street, waar we geluncht hebben : Amok (kip, garnalen, curry met kokosmelk, groenten en rijst, dat alles gestoomd in bananenbladeren). Het zag er niet alleen lekker uit maar smaakte ook voortreffelijk. (Goeie tip Evelien : ) ). Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel omdat Clazien daar om 15.00 een gezichtsbehandeling met voetreflex (totaal 2 uur !!!!) had geboekt. Ik kon ook mee maar ben bij de 3 Cambodjaanse kamerschoonmaaksters gebleven, die de klus overigens in bijna 6 minuten, geklaard hebben. Verder weinig te melden. De Amok had voor zo’n goeie bodem gezorgd dat we de magen alleen nog verder aangevuld hebben met een glas alcohol, een kop koffie met een gebakje (ons eerste deze vakantie) en een smoothie. Op de laatste dag van de Nieuwjaarsviering worden werkelijk alle remmen los gegooid als het gaat om het spuiten/gooien met water. Ook even, met een geleende soaker, meegedaan. Daarna naar het hotel. Morgen, zo is de verwachting, zal het wat minder druk zijn bij Angkor Wat. We gaan vroeg op pad. Met de Tuk Tuk-er hebben we afgesproken 06.00 klaar te staan.

1. Gerrit:
    16 april 2018
    Is Pubstreet je standaard adres om zo'n tuktuk heen te dirigeren?
  2. Bert:
    16 april 2018
    Lekker zo’n mooie rustige dag.
  3. Anneke:
    18 april 2018
    Ik vroeg me al af wanneer je zelf zo'n super soaker zou pakken ;-)